جاذبه های گردشگری بی نظیر دوبروونیک؛شهر ساحلی کرواسی، تصاویر

به گزارش مهسان بلاگ، دوبروونیک در قرن 7 میلادی پایه گذاری شد و طی قرون، ونیزی ها و مجارها بر آن سلطه داشتند. رشد اصلی شهر در قرن 15 و 16 رخ داد و این امر را در معماری بناهای آن موقع نیز می توانید ببینید. دوبروونیک به عنوان مرکز هنری و فرهنگی کرواسی، جاذبه های فرهنگی و فستیوال های متعددی را برای بازدیدکنندگان در نظر دارد. از بین این جاذبه های تماشایی می توان به کلیسای جامع، پیاده روهای باریک و پیچ در پیچ، کاخ های تاریخی زیبا و دژهای نظامی اشاره نمود. در ادامه با برترین جاذبه های دوبروونیک آشنا می شویم.

جاذبه های گردشگری بی نظیر دوبروونیک؛شهر ساحلی کرواسی، تصاویر

1. دیوارهای شهر قدیمی

دیوارهای شهر قدیمی دوبروونیک یکی از شناخته شده ترین ویژگی های این شهر است. این دیوارها در قرن 10 ساخته و سپس در قرن 13 و 14 تغییر شکل یافتند. ارتفاع آن ها 6 متر و ضخامتشان نیز به همین میزان است. دیوارهای دفاعی دوبروونیک حدود 2 کیلومتر طول دارند و برای یک گشت و گذار با مناظری فوق العاده مناسب هستند. از قسمت های برجسته دیگر آن به 2 برج به نام های مینستا (Minceta) و بوکار (Bokar) و دژهای لووریِناس (Lovrjenac) و رولین (Revelin) می توان اشاره نمود. برای دسترسی به دیوارها باید از ورودی اصلی در سمت چپ دروازه پایل گیت (Pile Gate) عبور کنید.

2. استرادون

خیابان استرادون (Stradun) محل اجتماع مردم منطقه و گردشگران در روز و شب بوده و بدون شک یکی از زیباترین خیابان های سنگفرش و پیاده رو اروپا به شمار می رود. در اینجا تعداد زیادی کافه و رستوران وجود داشته و می توانید بعد از یک روز گردش در دوبروونیک در آن ها به استراحت بپردازید. این خیابان 300 متری به سال 1468 باز می گردد اما بسیاری از ساختمان های آن متعلق به قرن 17 هستند.

3. کلیسای جامع

این کلیسا بر روی محوطه کلیسایی قدیمی تری متعلق به قرن 6 ساخته شد که در زلزله های متعدد آسیب جدی دیده بود. کلیسای جامع دوبروونیک که به کلیسای جامع عروج نیز شناخته می گردد، به سبک باروکی و توسط آندرئا بوفالینی (Andrea Buffalini) طراحی شد. این بنا به خاطر 3 راهرو و طراحی داخلی اش شهرت داشته و از نقاط برجسته آن می توان به نقاشی های هنرمندان ایتالیایی قرن 16 تا 18 شامل اثری از رافائل اشاره نمود. همچنین گنجینه کلیسا نیز با عتیقه های مهمش از دیدنی های ارزشمند این جاذبه به شمار می رود. از میان موارد داخل این گنجینه می توان به 138 جعبه نگهداری از اشیا متبرکه طلا و نقره از سرتاسر دنیا اشاره نمود.

4. دروازه های شهر

برای قرن ها دروازه پایل گیت مشهور دوبروونیک به عنوان ورودی اصلی مورد استفاده قرار می گرفت و هنوز هم از نقاط دسترسی جذاب به قسمت قدیمی شهر است. در گذشته این دروازه با خندق هایی احاطه می شد و یک پل متحرک ساخت سال 1537 آن را تکمیل می کرد. امروزه در قسمت خندق باغی بسیار زیبا واقع شده است. از سایر قسمت های برجسته می توان به تندیس بلائیس مقدس (St. Blaise) اشاره نمود. یک دروازه ارزشمند دیگر پلوچه (Ploče) است که به عنوان یک سیستم دفاعی دوگانه طراحی شده بود.

5. میدان لوجا

این میدان سال های زیادی است که محل اجتماع مردم منطقه و گردشگران به شمار می رود. در اینجا می توانید بعضی از معروف ترین ساختمان های شهر و یادمان های عمومی را تماشا کنید. میدان لوجا (Loggia) در شمال شرق محله قدیمی دوبروونیک واقع شده است. از میان این جاذبه ها می توان به ستون اورلاندو (Orlando) ساخته شده توسط مجسمه سازی به نام آنتونیو راگوزینو (Antonio Ragusino) و ناقوس های لوجا متعلق به سال 1480 اشاره نمود که در زمان آشوب ها به عنوان یک سیستم هشدار استفاده می شدند.

6. دژ لووریناس

این دژ در بیرون دیوارهای غربی شهر و بر روی یک پرتگاه صخره ای واقع شده است. این بنای نظامی مدت های زیادی به عنوان یکی از مهم ترین دژهای کرواسی مورد استفاده قرار می گرفت. لووریِناس (Lovrijenac) در ارتفاع 37 متری از سطح آب قرار داشته و در زمان خود نفوذ ناپذیر بود. این دژ به خاطر نقشه مثلثی اش با 3 تراس مشهور است و به وسیله دو پل متحرک می توان به آن دسترسی داشت. جشنواره تابستانی معروف دوبروونیک و بسیاری از اجراهای موسیقی و تئاتری در این مکان برگزار می شوند.

7. آب نمای اونوفریو و کلیسای ناجی مقدس

آب نمای عظیم اونوفریو (Onofrio) بین سال های 1438 تا 1444 ساخته شد و شاید یکی از معروف ترین یادمان های تاریخی شهر باشد. با یک پیاده روی ساده از پایل گیت می توانید به این جاذبه رسیده و به تماشای آن بپردازید. البته چیزی که امروزه می بینیم به خاطر آسیب های بعد از زلزله سال 1667 کمی کوچک تر است. این فواره یکی از بخش های مهم سیستم آب رسانی شهر از رودخانه دوبروواکا (Dubrovacka) بود. اونوفریو درست مقابل کلیسای ناجی مقدس قرار داشته که در قرن 16 ساخته شد. این بنا یکی از معدود ساختمان هایی بود که از زلزله سال 1667 جان سالم به در برد.

8. صومعه های دومینیکن و فرانسیسکن

صومعه دومینیکن در اوایل دهه 1300 ساخته شد و به قدری عظیم بود که برای ساختنش بخشی از دیوارهای شهر را جا به جا کردند. متأسفانه این صومعه هم در زلزله 1667 آسیب های سنگینی دید و ظاهر امروزی آن بعد از بازسازی شکل گرفت. نقاشی های مذهبی قرن 15 و 16 را در این صومعه از دست ندهید. بعد از اینجا توصیه می کنیم به صومعه فرانسیسکن نیز سر بزنید. یکی از غنی ترین کتابخانه های کرواسی و یک داروخانه قرون وسطایی شگفت انگیز در این مکان قرار دارند. هنوز هم شیشه های قدیمی، ابزار اندازه گیری و هاون های داروسازی را می توان در این قسمت مشاهده کرد.

9. کاخ رِکتور

کاخ رکتور در سال 1435 ساخته شد و امروزه موزه فرهنگی تاریخی شهر را در آن می بینیم. این بنا به سبک های گوتیک متأخر و اوایل رنسانس ساخته شده و به خاطر آسیب های متعددی که در طول عمرش دیده شکوه سابق خود را ندارد. در مجموعه این موزه می توانید بیش از 15000 مورد به نمایش در آمده را از دوران قرون وسطی به همراه نقاشی های هنرمندان مختلف تماشا کنید.

10. دژ سنت جان

این دژ در لبه شرقی قسمت قدیمی شهر قرار داشته و امروزه جاذبه های مدرن زیادی را برای سرگرمی بازدیدکنندگان ارائه می نماید. در قسمت بالایی، موزه دریانوردی دوبروونیک قرار داشته و در قسمت های پایینی یک آکواریوم با ماهی های منحصر به فرد و مجموعه ای شگفت انگیز از اسب های دریایی وجود دارد.

vetworld.ir: مجله دامپزشکی | مجله خبری دانشجویان دامپزشکی

virapars.ir: مجله ویراپارس | مجله گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

منبع: گردشبان
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 55158

به "جاذبه های گردشگری بی نظیر دوبروونیک؛شهر ساحلی کرواسی، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری بی نظیر دوبروونیک؛شهر ساحلی کرواسی، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید