جمالی نژاد: توسعه گردشگری نیازمند گفتمان جدید و ایده های خلاقانه است

به گزارش مهسان بلاگ، معاون عمرانی وزیر کشور گفت: توسعه گردشگری نیازمند گفتمان جدید، ایده های خلاقانه، همکاری دولت و نهاد های غیر دولتی واطلاع رسانی کارامد است.

جمالی نژاد: توسعه گردشگری نیازمند گفتمان جدید و ایده های خلاقانه است

به گزارش، جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهکمک های کشور با بیان اینکه کشور ایران یک موزه بدون سقف است و ظرفیت فعال شدن تمامی گونه های گردشگری در آن وجود دارد، اظهار کرد: برای اینکه گردشگری به موتور محرکه و محور توسعه شهر ها و روستا ها تبدیل گردد باید از قالب های سنتی خارج و با کمک صاحبان ایده های خلاقانه کار ها را پیش برد.

وی گفت: بسکمک از شهر ها و روستا ها و سکونتگاه های ما دارای جاذبه های طبیعی منحصربفردی برای جذب گردشگر و به تبع آن فراوری درآمد هستند، ولی هنوز نتوانسته ایم بسکمک از این جاذبه ها را احصاء و به درستی به هموطنان داخل کشور و گردشگران خارجی معرفی نماییم، بنابراین این حوزه نیازمند برنامه ریزی برای اطلاع رسانی همه جانبه است.

جمالی نژاد اضافه نمود: برنامه ریزی اصولی برای معرفی شهر ها و روستا های دارای جاذبه های گردشگری در قالب همکاری و هم افزایی تمامی دستگاه ها و سازمان های دولتی و غیردولتی، بخش خصوصی، رسانه ها و شهرداری ها و دهکمک ها امکان پذیر خواهد شد و ما در سازمان شهرداری ها و دهکمک های کشور آماده همه گونه همکاری در زمینه توسعه گردشگری هستیم.

وی همچنین با اشاره به بعضی فعالیت های اجرا شده در سال های اخیر در حوزه گردشگری از جملهاستفاده از فضای مجازی برای اطلاع رسانی، توجه بیشتر به بوم گردی، جدی دریافت صندلی شهر ها و روستا های هدف گردشگری در فراوری اشتغال و درآمدزایی گفت: انتظار داریم صاحبان ایده های خلاقانه و استارت آپ ها بطور جدی تر به حوزه گردشگری شهری و روستایی ورود و با شهرداری ها و دهکمک ها همکاری کنند.

وی همچنین با اشاره به نقش صداوسیما و شبکه های استانی آن در توسعه گردشگری گفت: با پیشرفت های اجرا شده طی سال های اخیر در عرصه فناوری های نوین ارتباطی و اطلاع رسانی و فضای مجازی می توان جاذبه های گردشگری مناطق مختلف کشور را به سرعت و به اشکال گوناگون به داخل و خارج کشور معرفی نمود و این حوزه برای جوانان خلاق و ایده پرداز کشورمان جای کار بسکمک دارد.

رییس سازمان شهرداری ها و دهکمک های کشور با اشاره به اینکه توسعه گردشگری در راستای اقتصاد مقاومتی است و برنامه ریزی صحیح می تواند باعث توسعه بسکمک از مناطق کمتر توسعه یافته کشور گردد، گفت: شهرداری ها و دهکمک ها با تقویت زیرساخت های گردشگری علاوه بر کسب درآمد پایدار می توانند به رونق فضای کسب و کار در بخش های مختلف شهر و روستا هم کمک کنند.

وی، گردشگری را به عنوان یکی از مهمترین محور های ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری ها و دهکمک ها برشمرد و گفت: انتظار ما اینست که شهرداری ها و دهکمک های مناطق دارای جاذبه های گردشگری و طبیعی با توجه به ظرفیت های مناطق و تجربیاتشان در زمینه پذیرایی از گردشگران و مسافران؛ درموضوع ایجاد درآمد پایدار و ارایه محصولات بومی و صنایع دستی، نمونه باشند تا سایرین هم از تجربیات آن ها بهره بگیرند.

جمالی نژاد اضافه نمود: مناطق زیادی در کشور دارای ظرفیت های مناسبی برای توسعه گردشگری، بوم گردی و کویرگردی هستند که سرمایه خوبی برای تامین درآمد های شهرداری ها و دهکمک های این مناطق محسوب می گردد ولی باید با برنامه ریزی های اصولی و استفاده از مشارکت ها و منابع مردمی و جذب سرمایه گذار برای ایجاد و توسعه زیرساخت های گردشگری خاص این مناطق اقدام نمود.

وی یادآور شد: انعطافی که شهرداری ها و دهکمک ها با توجه به ساختار غیردولتی خود در مورد توسعه گردشگری دارند در دستگاه های دولتی نیست، لذا می توان با ایده های نو کار های بزرگ انجام داد و استارت آپ ها و بخش خصوصی می توانند شهرداری ها و دهکمک ها را در حوزه شناسایی مزیت های رقابتی و برنامه ریزی در مورد جذب سرمایه گذار، ایجاد درآمد پایدار، فراوری اشتغال و کارآفرینی کمک کنند.

جمالی نژاد همچنین گفت: طی سال های اخیر شاهد اقدامات خوبی در حوزه بازگرداندن هویت تاریخی و جذب گردشگر از سوی بعضی شهرداری ها با نگاه و رویکرد انسان محور با تاکید بر پیاده محوری و دوچرخه سواری و راه اندازی اتوبوس گردشگری بودیم و در سازمان شهرداری ها و دهکمک های کشور از این نگاه ارزشمند شهرداری ها حمایت و پشتیبانی می کنیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 5537

به "جمالی نژاد: توسعه گردشگری نیازمند گفتمان جدید و ایده های خلاقانه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمالی نژاد: توسعه گردشگری نیازمند گفتمان جدید و ایده های خلاقانه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید