قرارداد صیادمنش با فنرباغچه: 5 ساله، 2 میلیون دلار

به گزارش مهسان بلاگ، اللهیار صیادمنش آخر فصل استقلال را به مقصد تیم ترکیه ای فنرباغچه ترک خواهد نمود. اللهیار با این تیم قراردادی 5 ساله به ارزش 2 میلیون دلار منعقد نموده است. 850 هزار دلار نیز به استقلال رسیده.

قرارداد صیادمنش با فنرباغچه: 5 ساله، 2 میلیون دلار

اللهیار صیاد منش را از این پس باید بازیکن تیم فنرباغچه ترکیه دانست. تیمی که در فوتبال ترکیه نام و آوازه ای طولانی دارد و از جمله باشگاه های مهم فوتبال اروپا نیز محسوب می گردد. سن مناسب صیاد منش و بازی های نسبتا مطلوبی که در فصل جاری با پیراهن استقلال داشته و در عین حال تعریف و تمجید های وینفرد شفر موجب شد تا این بازیکن جوان مورد توجه باشگاه ترکیه ای قرار بگیرد و در انتقالی مهیج به این باشگاه منتقل گردد.

البته مسئولان باشگاه استقلال شاید انتظار می کشیدند تیم های بزرگ تری سراغ بازیکن شان را بگیرد و حتی شفر نیز در اظهارات خود بارها به این نکته اشاره نموده بود که صیاد می تواند برای تیم های آلمانی هم بازی کند اما کاملا تعیین بود که تیم های بوندس لیگایی هیچ گاه سراغ بازیکنان آسیایی که عقبه ملی ندارند نمی روند که همین طور هم شد و قابل پیش بینی هم بود که اللهیار سر از لیگ های متوسط اروپا در آورد که حالا عقد قرارداد با باشگاه فنرباغچه تمام آن تحلیل ها را به اثبات می رساند.

باشگاه ترکیه ای برای جذب صیاد منش مبلغ 850هزار دلار به باشگاه استقلال پرداخت نموده است. این رقم در شرایطی به دست استقلالی ها خواهد رسید که طرف ترکیه ای با سران باشگاه شرط نموده چنانچه در این مدت که اللهیار برای استقلال بازی می نماید دچار مصدومیت گردد و احیانا نتواند برای مدتی طولانی به فوتبال ادامه دهد، آنگاه باشگاه استقلال باید این مبلغ را به حساب باشگاه ترکیه ای بازگرداند.

شرط باشگاه ترکیه ای بوده که در واقع باعث شده این بازیکن در هفته های اخیر در ترکیب استقلال دیده نگردد. در واقع استقلالی ها دارند جریان را به سمتی راهنمایی می نمایند که بازیکن جوان شان ظاهرا به دلیل مصدومیت نتواند تا انتها فصل برای استقلال بازی کند و یا اگر هم در ترکیب قرار می گیرد در بازی هایی باشد که ریسک کمتری دارد تا این بازیکن احتمالا دچار مصدومیت نگردد.

صیاد اگر بتواند در این هفته ها هم دوام بیاور با موقعیت مناسبی به عضویت باشگاه ترکیه ای درخواهد آمد. قرارداد او با فنرباغچه 5 ساله است و او در این ایام که پیراهن باشگاه ترکیه ای را به تن خواهد نمود، 2میلیون دلار دستمزد خواهد گرفت. این رقم با توجه به حضور 5 ساله صیاد منش در باشگاه ترکیه ای چندان چشمگیر نیست و هر فصل او به طور میانگین 400هزار دلار از این باشگاه دریافت خواهد نمود که این رقم اکنون با احتساب دلار 14هزارتومان به بیش از 5 میلیارد تومان می رسد که نسبت به دستمزدهایی که در فوتبال ایران داده می گردد مطلوب تر است و به لحاظ اقتصادی وضعیت مناسب تری را پیش روی این بازیکن قرار خواهد داد.

انتقال صیاد را باید به تیم ترکیه ای قطعی دانست مگر آنکه در روزهای آینده اتفاقات خاصی رخ دهد اما به نظر می رسد که از این انتقال هم صیاد منش سود قابل توجهی را به جیب زد، هم باشگاه استقلال که رقم قابل توجه 850 هزار دلار را دریافت کرد.

درآمد انتقال صیاد در جیب شفر؟

-

احتمالا سود حاصل از فروش صیاد منش دست باشگاه استقلال را باز خواهد گذاشت تا شاید در ماجرای پرداخت دستمزد شفر به موفقیت برسد واین معما را حل نماید. استقلال طبق توافقی که مدیران قبلی با این مربی نموده اند باید مبلغ یک میلیون دلار را به وی بپردازند که رقمی حاصل از انتقال صیاد منش به این عدد نزدیک است. بدون شک اگر شفر در استقلال هم می ماند این پول باید مصروف جلب رضایت سرمربی آلمانی استقلال می شد اما با این تفاوت که حالا شفر می خواهد بی آنکه فعالیتی در باشگاه استقلال داشته باشد، دستمزدش را از باشگاه استقلال بگیرد که یقینا این حق انتقال به امیرحسین فتحی و تیم مدیریتی باشگاه استقلال یاری خواهد نمود تا این مشکل را رفع نمایند و مسئله حاد تری استقلال را تهدید نکند.

فنرباغچه پرعنوان ترین تیم ترکیه

اما نهایی شدن این انتقال صیاد منش را به عضویت باشگاهی درخواهد آورد که تا کنون 19 بار عنوان قهرمانی سوپر لیگ ترکیه را به دست آورده است. فنرباغچه یا به تلفظ دقیق تر فدرباهه میلیون ها طرفدار در ترکیه و دیگر کشورهای ترک زبان دارد که درهمین ایران بسیاری از آذری ها طرفدار این تیم قدیمی و ریشه دار هستند. این تیم در سال 2012-2013به فینال لیگ اروپا نیز راه یافت که بزرگ ترین دستاور باشگاه ترکیه ای در رقابت های اروپایی محسوب می گردد. رقابت این باشگاه با باشگاه های بشیکتاش و گالاتاسرای از سال ها پیش جذابیت های بسیاری را در لیگ ترکیه ایجاد نموده است.

10-1

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 8942

به "قرارداد صیادمنش با فنرباغچه: 5 ساله، 2 میلیون دلار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرارداد صیادمنش با فنرباغچه: 5 ساله، 2 میلیون دلار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید