واشنگتن پست: برنامه ریزی برای درگیری با ایران ترامپ را ناخرسند نموده است

به گزارش مهسان بلاگ، یک روزنامه آمریکایی به نقل از بعضی مقام های دولت این کشور مدعی شده ترامپ از بعضی برنامه ریزی های خودسرانه در دولت او برای درگیری با ایران ناخرسند است.

واشنگتن پست: برنامه ریزی برای درگیری با ایران ترامپ را ناخرسند نموده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مقام های آمریکایی گفته اند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از بعضی کوشش ها در دولت او برای کشاندن واشنگتن به درگیری نظامی با ایران ناخشنود است.

روزنامه واشنگتن پست نوشته ترامپ فکر می نماید بعضی از مشاوران او قصد دارند ایالات متحده را به درگیری نظامی با ایران بکشانند؛ او این را بر خلاف وعده دیرینه اش برای دوری گزینی از جنگ های پرهزینه می داند و به همین سبب، از بابت چنین کوشش هایی نامسرور است.

واشنگتن پست به نقل از چندین مقام آمریکایی نوشته ترامپ رویکرد دیپلماتیک برای حل و فصل تنش ها را ترجیح می دهد و خواهان گفت وگوی مستقیم با سران ایران است.

یک مقام ارشد دولت آمریکا که از رایزنی های ترامپ با جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا مطلع است ادعا نموده او هفته گذشته از برنامه ریزی های شبه جنگی که در دولتش صورت گرفته، عصبانی شده است.

این مقام آمریکایی گفت: آنها دارند سر خود پیش می روند و این ترامپ را عصبانی نموده است. بولتون، پامپئو و دیگران در کوششند خودشان را با ترامپ همسو نمایند.

واشنگتن پست نوشته بولتون که قبل از پیوستن به کاخ سفید در سال گذشته مستقیماً خواهان تغییر نظام ایران شده بود نقطه نظرات کاملاً متفاوتی با ترامپ نسبت به ایران داد. یک مقام آمریکایی گفت ترامپ می خواهد با ایرانی ها گفت وگو کند، به دنبال توافق است و پذیرای مذاکره با دولت ایران است.

مقام آمریکایی گفت: او از این همه حرف درباره تغییر نظام مسرور نیست.

گزارش واشنگتن پست و ادعاهای مطرح شده از قول مقام های دولت آمریکا را از طرف دیگر می توان در راستای نوعی فضاسازی برای ترسیم واقعیت های میدانی در قالب بازی پلیس بد-پلیس خوب و در نهایت تحت فشار گذاشتن تهران برای انتخاب راه گفت وگو از دو گانه جنگ-مذاکره دانست.

بعضی تحلیلگران می گویند دولت آمریکا بر اساس نوعی تقسیم کار در کوشش است شخص ترامپ را پلیس خوب و حامی گفت وگو با ایران و جان بولتون و مایک پامپئو را پلیس بد و هوادار جنگ با ایران به تصویر بکشند.

ترامپ چند روز پیش در جمع خبرنگاران گفت که دوست دارد مقام های ایران به او زنگ بزنند. او در همان نشست گفت که جان بولتون قدری تند است و او مجبور است مواضعش را تعدیل کند.

روزنامه واشنگتن پست نوشته با آنکه ترامپ از بولتون گلایه مند است نارضایتی او قابل مقایسه با میزان نامسروری اش از رکس تیلرسون، وزیر خارجه سابق آمریکا که در نهایت از سمتش کنار گذاشته شد نیست.

یک مقام کاخ سفید به واشنگتن پست گفته ترامپ، مگر در صورتی که اقدام بزرگی از طرف ایرانی ها انجام گردد، قصد استفاده از زور علیه تهران ندارد.

ترامپ شامگاه چهارشنبه هر گونه اختلاف داخلی در دولتش برای تصمیم گیری در مورد ایران را رد کرد.

او در توئیتر نوشت: رسانه جعلی واشنگتن پست و جعلی تر از آن نیویورک تایمز گزارش هایی درباره جدال های درونی در درون دولت من در مورد سیاست های قاطعانه ام در آمریکا نوشته اند. اصلاً جدال داخلی در کار نیست.

ترامپ در توئیتی دیگر نوشت: نظرات مختلف ابراز می شوند و من تصمیم نهایی و قطعی را می گیرم- فرایند بسیار ساده ای است. همه جوانب، دیدگاه ها و سیاست ها پوشش داده می شوند. مطمئنم ایران به زودی خواهان گفت وگو می گردد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

سلو بلاگ: سلو بلاگ: محفلی برای هم اندیشی

پریها: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 9549

به "واشنگتن پست: برنامه ریزی برای درگیری با ایران ترامپ را ناخرسند نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن پست: برنامه ریزی برای درگیری با ایران ترامپ را ناخرسند نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید