یک قدم به واگذاری سرخابی ها نزدیک تر

به گزارش مهسان بلاگ، داوری به عنوان مدیرکل امور باشگاه های وزارت ورزش بعد از معین تکلیف حسابرسی ها، اعلام می نماید که سایر مراحل دیگر زیر نظر وزارت ورزش نیست و به سازمان خصوصی سازی مربوط می گردد.

یک قدم به واگذاری سرخابی ها نزدیک تر

حسابرسی سرخابی ها برای خصوصی سازی انجام شد

پرسپولیس و استقلال حداقل در ظاهر، یک قدم دیگر به تحقق وعده خصوصی سازی نزدیک تر شده اند. نمایندگان سازمان حسابرسی با استقرار در محل دو باشگاه، حسابرسی های آن ها را برای واگذاری به بخش خصوصی انجام داده اند و به آخرین موضوعی که درباره واگذاری سرخابی ها مطرح می شد را حل نموده اند.

سازمان خصوصی سازی از وزارت ورزش و جوانان خواسته بود تا حسابرسی استقلال و پرسپولیس انجام گردد. بر این اساس نمایندگان سازمان حسابرسی رسمی در باشگاه استقلال و پرسپولیس مستقر شدند تا حسابرسی ها انجام گردد. حسابرسی استقلال در دو فاز در سال 98 انجام شد همچنین حسابرسی این باشگاه در سال 97 نیز به طور کامل صورت گرفت که تقدیم سازمان خصوصی سازی شد.

حسابرسی پرسپولیس تا تیر ماه هم تا فردا(دوشنبه) به سازمان خصوصی سازی تقدیم می گردد و حسابرسی ها به طور کامل انجام می گردد.

افشین داوری، مدیرکل امور باشگاه های وزارت ورزش و جوانان با اشاره به همین موضوع، شرح می دهد: از ما خواستند حسابرسی استقلال تا 98،03،31 انجام گردد که اجرا شده است. آخرین موضوع همین بود. از این به بعد ما دیگر نمی توانیم بگوییم چه اتفاقاتی خواهد افتاد اما وزیر ورزش بر اساس خواسته های پوری حسینی به مجلس و وزارت اقتصاد و دارایی نامه نوشته و هنوز هم پیگیری می نماید. اراده این است که این دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار شوند تا در فضای دولتی محدودیت هایی برای آنها ایجاد نگردد.

او همچنین شرح می دهد: یکسری بدهی ها باید معین می شد که این کار انجام شد، بدهی مالیاتی هم کاملاً شفاف شد در نهایت موضوع سهامی عام مطرح شد که پرسپولیس سهامی عام شد برای استقلال هم این اتفاق رخ خواهد داد. از آن طرف سازمان خصوصی سازی، بورس و فرابورس هم مواردی را می خواهد به خاطر اینکه این بحث ها جمع گردد نامه نگاری هایی با مجلس و وزارت اقتصاد و دارایی اجرا شده تا با اصلاح قانون همه موارد اجرایی گردد.

مسئله ای که همچنان درباره این دو باشگاه وجود دارد، به نام نبودن اموال دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است. موضوعی که داوری درباره اش این طور می گوید: باشگاه های استقلال و پرسپولیس اموالی دارند اما سند به نامشان نیست. بندهایی در قانون پیشنهاد شده که اگر اعمال گردد اموال به راحتی به نام استقلال و پرسپولیس سند زده می گردد. مجموعه ها متعلق به باشگاه ها است اما هنوز سند به نام آنها زده نشده است.

با اینکه داورزنی اعلام نموده که بدهی مالیاتی سرخابی ها کاملاً شفاف شده است اما با توجه به اینکه آن ها اظهارنامه مالیاتی را پر ننموده اند، این سوال مطرح می گردد که در حال حاضر بدهی مالیاتی شان به چه صورت خواهد بود؟ مدیرکل امور باشگاه های وزارت ورزش در پاسخ به این سوال شرح می دهد: یکسری مالیات بر ارزش افزوده بر حقوق تجمیع شده که کل جامعه ورزش را دچار چالش نموده است. وزارت ورزش اقدامات خوبی انجام داده و به این نتیجه رسیده تا با همکاری وزارت اقتصاد و دارایی به 251 مکرر برود تا آنالیز مجدد گردد.

بدهی مالیاتی سرخ ها به اندازه ای سنگین است که برای حل این مشکل دست به دامن مدیران بالادستی شده اند. داورزنی هم با اشاره به این کوشش ها می گوید: همه کوشش می نمایند راهکارهایی پیدا نمایند. این بدهی مالیاتی هم در حساب پرسپولیس و استقلال به خاطر عدم آگاهی است که قبلاً بوده اما در این چند وقت اخیر این مسائل پیگیری می گردد، بدهی انباشته شده رقم بسیار بالایی دارد که مدیران بالادستی در حال پیگیری موضوع هستند. من در جریان روند رو به جلو نیستم اما در جلساتی که داشتیم نقاط ضعف و قوت مطرح شده امیدوارم سریع تر موضوع حل گردد.

داوری به عنوان مدیرکل امور باشگاه های وزارت ورزش بعد از مشخص تکلیف حسابرسی ها، اعلام می نماید که سایر مراحل دیگر زیر نظر وزارت ورزش نیست و به سازمان خصوصی سازی مربوط می گردد. با این حال کوشش ها برای حل شدن مشکل مالیاتی سرخابی ها همچنان ادامه دارد و معلوم نیست آیا این مسائل براساس وعده وزیر ورزش تا انتها سال جاری حل می گردد یا براساس پیش بینی پوری حسینی به انتها نخواهد رسید؟

2 - 670

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 12841

به "یک قدم به واگذاری سرخابی ها نزدیک تر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک قدم به واگذاری سرخابی ها نزدیک تر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید