یک کشته و 600 مبتلا به کووید-19 در ناو جنگی آمریکا

به گزارش مهسان بلاگ، 11 روز پس از برکناری فرمانده ناو هواپیمابر تئودور روزولت به دلیل افشاگری درباره شیوع ویروس کرونا بین همکاران خود، نخستین نظامی تمام وقت نیروی دریایی ارتش آمریکا در این ناو تسلیم کووید-19 شد.

یک کشته و 600 مبتلا به کووید-19 در ناو جنگی آمریکا

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسوشیتدپرس، حدود 600 نفر از ملوانان و کارکنان یکی از عظیم ترین ناوهای جنگی و هسته ای ارتش آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده اند و خطر جان نزدیک به 5000 هزار نظامی و کارمند حاضر در تئودور روزولت را تهدید می نماید. پیش تر ناخدا برت کروزیر به دلیل نوشتن نامه و گوشزد کردن احتمال فراگیر شدن کووید-19 در ناو تحت راهنمایی و مدیریت خود از کار برکنار شده بود.

نیروی دریایی آمریکا خاطرنشان کرد در کوشش برای دور نگه داشتن دیگر نظامیان خود از تهدید ویروس کرونا، از یک ناوگروه جنگی به فرماندهی ناو هری اس ترومن خواسته است به جای بازگشتن به نورفک در ویرجینیا، فعلا در آب های اقیانوس اطلس بماند. این ناوگروه پس از چند ماه حضور در منطقه خاورمیانه در حال بازگشتن به خانه بود که شیوع کروناویروس باعث شد دست کم چند ماه در لنگر انداختن آن در نورفک تاخیر بیفتد.

هنوز هویت نخستین و تنها قربانی ناو تئودور روزولت اعلام نشده است. مقام های ارشد ناو این نظامی آمریکایی را روز 30 مارس پس از مثبت اعلام نشدن نتیجه آزمایش ابتلا به کووید-19 همراه چهار بیمار دیگر به یک مکان قرنطینه در پایگاه دریایی آمریکا در گوام منتقل کردند. روز 9 آوریل اوضاع او وخیم و به بیمارستان منتقل شد و پایان روز دوشنبه 13 آوریل درگذشت. چهار نظامی دیگر همچنان شرایط پایدار دارند.

آمار ملوانان و نظامیان حاضر در تئودور روزولت 4860 نفر است که 585 نفر از آنها به ویروس کرونا مبتلا شده اند. فرماندهان ناو بیش از 4000 نفر از همکاران خود را به ساحل منتقل نموده اند و فقط چند نفر برای نظارت بر رآکتورهای هسته ای و دیگر سیستم های ناو در آن باقی مانده اند.

تامس مودلی، سرپرست وزارت دریانوردی آمریکا پس از برکنار کردن ناخدای تئودور روزولت راهی ناو شد تا برای حاضران در آن درباره دلایل اقدام خود شرح دهد. گفته می گردد این سفر غیرضروری بیش از 240 هزار دلار برای ارتش آمریکا هزینه داشت و اوج دریافت انتقادها از عملکرد مولی به کناره گیری او انجامید.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 44583

به "یک کشته و 600 مبتلا به کووید-19 در ناو جنگی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک کشته و 600 مبتلا به کووید-19 در ناو جنگی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید