ظریف: قابل اعتماد نبودن آمریکا چالش جامعه بین الملل است

به گزارش مهسان بلاگ، وزیر امورخارجه کشورمان با تاکید بر اینکه احترام متقابل برای مذاکره یک امر لازم است، گفت: اینکه آمریکا مذاکره کننده ای قابل اعتماد نیست، چالش پیش روی جامعه بین الملل است.

ظریف: قابل اعتماد نبودن آمریکا چالش جامعه بین الملل است

به گزارش خبرنگاران، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران در گفت وگو با یواس ای تودی درباره توافق هسته ای و تصمیم واشنگتن برای خروج از آن و بازگرداندن تحریم ها علیه تهران تاکید نمود که اگرچه اعتماد متقابل برای مذاکره یک ضرورت به شمار نمی آید، احترام متقابل کاملا لازم است.

ظریف با اشاره به توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 گفت: ما به یک توافق دست یافتیم که توافقی دو صفحه ای نبود، بلکه سندی 150 صفحه ای است اما آمریکا تصمیم گرفت از آن خارج گردد.

وی ادامه داد: این تقصیر ما نیست که آمریکا یک مذاکره نماینده قابل اعتماد نیست. این مسئله ای است که جامعه بین الملل با آن روبرو شده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در بخش دیگری از این گفت وگو برای تعامل مجدد با آمریکا برای یک توافق تسلیحاتی جدید ابراز تمایل و تاکید نمود، به شرط آنکه زیربناهای کافی برای یک مذاکره ثمربخش وجود داشته باشد.

ظریف توضیح داد: من بر این باورم و فکر می کردم که می توانیم یک الگوی جدید بسازیم و گذشته را کنار بگذاریم اما متاسفانه این دولت (آمریکا) ثابت کرد که این غیرممکن است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا چنین اتفاقی را حتی با دولتی با رویکردی دیگر غیرممکن می دانید، توضیح داد: ما به یک رویکرد جدید (از سوی آمریکا) احتیاج داریم. ما احتیاجمند یک دولت که رویکردی متفاوت دارد، نیستیم. من معتقدم که بشر می تواند تغییر کند. این دولت نیز می تواند رویکردی متفاوت اتخاذ کند.

وزیر امورخارجه ایران در پاسخ به این سوال که آیا منتظر سرانجام فعالیت این دولت می مانید، گفت: ما منتظر این رویکرد (جدید) هستیم. دولت ترامپ می تواند رویکرد خود را تغییر دهد. ما در سیاست داخلی آمریکا دخالتی نمی کنیم. این آمریکایی ها هستند که تصمیم می گیرند چه کسی را به عنوان رهبرشان انتخاب نمایند. ما می خواهیم شاهد رویکردی متفاوت باشیم و اهمیتی نمی دهیم چه کسی پشت این رویکرد قرار گرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که اگر رئیس جمهور دیگری در آمریکا روی کار بیاید آیا ایران مایل به مذاکره است، تاکید نمود: در صورت وجود رویکردی جدید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 2642

به "ظریف: قابل اعتماد نبودن آمریکا چالش جامعه بین الملل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: قابل اعتماد نبودن آمریکا چالش جامعه بین الملل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید