بالا بودن تعرفه های گمرکی مانع بزرگی برای توسعه صادرات در کشور

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، ارسلان زارع پیش از ظهر سه شنبه در همایش بین المللی اتحادیه مالی اوراسیا در انزلی، اظهار کرد: استان های مرزی در صادرات به کشورهای همسایه همیشه پیشرو و فعال بوده اند و در ایجاد پیوند مالی، توسعه صادرات غیرنفتی و جذب سرمایه گذاری های خارجی نیز صندلی خاصی دارند.

بالا بودن تعرفه های گمرکی مانع بزرگی برای توسعه صادرات در کشور

وی با بیان اینکه بالا بودن تعرفه های گمرکی همیشه مانع بزرگی برای توسعه صادرات در کشور ما بوده است، اضافه کرد: عضویت موقت ایران در این اتحادیه فرصتی مغتنم برای توسعه روابط تجاری با کشورهای عضو این اتحادیه با حذف قوانین مزاحم است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه با عضویت در اتحادیه ها و تشکل های منطقه ای می توان از مزایای آن را در افزایش مبادلات تجاری مؤثر بهره مند شد، تاکید نمود: بر اساس گزارش اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان از زمان اجرای موافقتنامه اتحادیه اوراسیا، این اتاق بیش از 28 هزار فرم گواهی مبدا صادر نموده است.

زارع توسعه پیوندهای مالی با کشورهای هدف بهترین راه حل برای تقابل با اثرات مخرب فشار تحریم ها برشمرد و ادامه داد: با توجه به ظرفیت های گیلان، تجار و بازرگانان داخلی باید از این فرصت ویژه برای صادرات محصولات و کالاهای ایرانی با برخورداری از تعرفه های ترجیحی بهره مند شوند.

وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در گیلان در مورد بهره مندی از مزایای عضویت در این اتحادیه توضیح داد: بازرگانان ایرانی که کالاهای خود را به وسیله راه آهن از جمهوری آذربایجان به روسیه صادر می نمایند، به علت عدم وجود زیر ساختارهای لازم نمی توانند از مزایای اتحادیه اوراسیا بهره مند شوند.

زارع با اشاره به فعالیت شبانه روزی مرزهای دریایی با روسیه و مرز زمینی آستارا در اسفندماه سال گذشته با وجود بسته بودن بیشتر مرزهای کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا، گفت: در این شرایط سخت حجم تجارت ما با این کشورها افزایش قابل توجهی داشت و آمارها بیانگر آن است که تجار و بازرگانان استان بیشترین بهره مندی را از اجرای موافقت نامه داشته اند.

به گفته استاندار گیلان تکمیل راه آهن رشت - بندر کاسپین، ساخت راه آهن رشت - آستارا، فعالیت کشتی های رو رو و بکارگیری کانتینرهای یخچال دار در دریای خزر می تواند به عنوان زیر ساختارهای لازم، نقش بسیار مؤثری در توسعه روابط مالی با کشورهای عضو این اتحادیه داشته باشد.

زارع برگزاری دوره های آموزشی در مورد توافقنامه اوراسیا برای کارکنان دولت، تجار و بازرگانان و همچنین تشکیل کارگروه مشترک با همتایان خارجی برای برطرف موانع احتمالی را امری مهم عنوان و اعلام کرد: متأسفانه کالاهای ایرانی به اسم کالای آذری به روسیه صادر می گردد که ضروری است هر چه سریع تر این مسائل را مرتفع کرد.

وی اضافه کرد: استان گیلان با داشتن زیرساخت های لازم می تواند در عرصه گسترش مناسبات مالی و ارتقای تراز تجاری ایران در عرصه مبادلات بازرگانی نقش آفرین باشد.

georgiaro.ir: تور گرجستان ارزان قیمت | تور تفلیس، باتومی، تور لحظه آخری گرجستان

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 68655

به "بالا بودن تعرفه های گمرکی مانع بزرگی برای توسعه صادرات در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالا بودن تعرفه های گمرکی مانع بزرگی برای توسعه صادرات در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید