روز آرام دلار در بازارهای جهانی

به گزارش مهسان بلاگ، دلار در معاملات امروز تغییر کمی را به نسبت روز قبل تجربه کرد.

روز آرام دلار در بازارهای جهانی

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، فشار بر روی دلار امروز نیز در جریان معاملات ارزی ادامه داشت تا دلار مجددا از صعود باز بماند. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارز های جهانی را اندازه می گیرد بدون تغییر نسبت به روز گذشته خود در سطح 98.013 واحد باقی ماند.

دلار این هفته با رد و بدل شدن سیگنال های مختلف از طرف مقامات آمریکا و چین بر سر مسائل تجاری، روند پرنوسانی را تجربه کرده است. به نظر می رسد دو طرف در مقطع کنونی خواهان کاستن از تنش های تجاری و بازگشت به میز مذاکرات هستند.

از سوی دیگر اما کاهش مجدد بازدهی اوراق قرضه 10 ساله وزارت خزانه داری آمریکا به کمک ین ژاپن آمد تا ارزش این ارز مجددا تقویت شود. بازدهی این اوراق با قرار دریافت در سطح 1.461 درصد اکنون فاصله کمی تا پایین ترین سطح ثبت شده این اوراق در دو سال اخیر دارد. تاکویا کاندا، مدیر عمومی موسسه گتیم با اشاره به روند نزولی بازرهای مالی در هفته گذشته گفت: بازارها دست کم به طور موقتی از آشفتگی روزهای قبل خارج شده اند. با این حال بازدهی اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا نشان می دهد که چشم انداز اقتصاد جهانی از دید معامله گران تیره است و این مساله باعث پیشی دریافت شمار خریداران ین به نسبت فروشندگان آن شده است.

هر دلار با 0.35 درصد کاهش به 105.68 ین رسید اما یورو با 0.1 درصد کاهش و به ازای 1.1091 دلار مبادله شد. پوند با صعود 0.1 درصدی به بالاترین سطح خود در طول این ماه رسید و به ازای 1.231 دلار مبادله شد. ارزش پوند پس از آن تقویت شد که جرمی کوربین، رهبر مخالفان دولت در مجلس گفت هرکاری بتواند انجام خواهد داد تا جلوی خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا را بگیرد.

دلار استرالیا دیگر ارز کاهشی در برابر دلار بود و به 0.6677 دلار امریکا رسید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 15878

به "روز آرام دلار در بازارهای جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز آرام دلار در بازارهای جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید