روسیه: واشنگتن از کشاندن ونزوئلا به جنگ داخلی خودداری کند

به گزارش مهسان بلاگ، وزارت امور خارجه روسیه طی بیانیه ای از واشنگتن خواست تهدیدها علیه ونزوئلا را متوقف نموده و از کشاندن این کشور به جنگ داخلی خودداری کند.

روسیه: واشنگتن از کشاندن ونزوئلا به جنگ داخلی خودداری کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه طی بیانیه ای از دولت آمریکا خواست تا اقدامات خود علیه اقتصاد ونزوئلا را متوقف نموده و این کشور را به سوی جنگ داخلی سوق ندهد.

وی با صدور بیانیه ای ضمن انتقاد از کوشش واشنگتن برای ارعاب مسکو به دلیل همکاری مشروع نظامی با ونزوئلا، این کوشش ها را مضحک توصیف کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است: حضور متخصصان روس برای همکاری نظامی-فنی در ونزوئلا همچنان واکنش های عصبی از سوی آمریکا به همراه دارد.

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا روز گذشته مدعی شده بود که حضور نیروهای نظامی کشورهای خارج از نیم کره غربی اقدامی تهدید آمیز بوده و تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه به شمار می آید.

زاخارووا در بیانیه خود به مقامات آمریکایی توصیه کرد که با نقشه جغرافیایی بیشتر آشنا شوند چون شبه جزیره چوکوتا که بخشی از خاک روسیه است در نیم کره غربی قرار گرفته است و روسیه همسایه نزدیک قاره آمریکا به شمار می آید.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با رد ادعاها در این باره که کارشناسان نظامی این کشور با هدف انجام عملیات نظامی در ونزوئلا حضور دارند تاکید نمود که هدف حضور کارشناسان روس در کاراکاس کاملا شفاف است.

وی همچنین در واکنش به تهدیدات اخیر آمریکا در تحریم روسیه گفت که به نظر می رسد این واکنش آمریکا ناشی از این واقعیت است که برنامه آنها برای کودتای سریع در کاراکاس با موفقیت همراه نبوده است.

زاخارووا گفت که واشنگتن پیشتر نیز تحریم های زیادی علیه روسیه اعمال نموده بود و مسکو توجهی به این تحریم ها ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اضافه نمود: ما تنها می توانیم به آمریکا پیشنهاد کنیم که از تهدید ونزوئلا و خفه کردن اقتصاد آن و کشاندن این کشور به جنگ داخلی که نقض آشکار قوانین بین المللی است دست بردارد.

زاخارووا در سرانجام این بیانیه از تمامی گروه های سیاسی ونزوئلا خواست تا منافع کشور خود را فرای خواسته های شخصی قرار داده و وارد مذاکرات شوند.

.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان بلاگ

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 7537

به "روسیه: واشنگتن از کشاندن ونزوئلا به جنگ داخلی خودداری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: واشنگتن از کشاندن ونزوئلا به جنگ داخلی خودداری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید