گذر مرزی چیلات و بازارچه چنگوله در ایام اربعین باز گردد

به گزارش مهسان بلاگ، استاندار ایلام بر باز گشایی گذر مرزی چیلات و ایحاد بازارچه چنگوله در ایام اربعین تاکید نمود .

گذر مرزی چیلات و بازارچه چنگوله در ایام اربعین باز گردد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری، قاسم سلیمانی دشتکی در نشست ستاد مرکزی اربعین با موضوع سفارت و کنسولگری ایران در عراق، بحث ارز و تردد خودرو از مرزها و چگونگی ساماندهی موکب ها شرکت نموده بود، ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت زیرساخت های اربعین در استان خواهان بازگشایی بازارچه چنگوله شد و از سفیر ایران در عراق خواست که پیگیر بازگشایی گذر مرزی چیلات در طرف عراقی باشد .

وی ادامه داد: سال جاری به خاطر حذف ویزا حجم تردد از مرزهای استان بیشتر می گردد و در این راستا به خاطر کاهش بار ترافیک از مرز مهران بازگشایی گذر مرزی چیلات نیز حائز اهمیت است .

استاندار ایلام در ادامه خواهان ارائه خدمات موکب های ایرانی در کشور عراق در جهت تردد زوار کشور تا چند روز بعد از اربعین شد و گفت: از آنجا که موکب های عراقی در انتها روز اربعین جمع می شوند و زوار کشور تا چند روز بعد از اربعین در تردد هستند لذا می طلبد که موکب های کشورمان چند روز قبل و چند روز بعد از اربعین در جهت ها مستقر باشند .

وی در ادامه خواهان معین تکلیف ارز در ایام اربعین شد و گفت: اگر قرار است به زوار ارزی داده گردد بهتر است این کار در داخل کشور انجام گردد تا مسائل سال گذشته تکرار نگردد .

سلیمانی دشتکی در ادامه خواهان ضابطه مند شدن تردد خودرو ها در مرز شد و گفت: اگر قرار است چون سال گذشته خودروی کاپیتاژ شده داشته باشیم بایست بدون ضرب العجل و بر طبق یک جدول زمانبندی شده این موضوع انجام گردد .

وی در ادامه برای کاهش ترافیک و حجم خودروهای کاپیتاژ شده در مرز خواهان تقسیم این خودرو ها در دیگر مرزهای کشور شد و گفت: پیشنهاد می گردد خودروهای کاپیتاژ شده در موارد خاص و صرفا برای افرادی که توان لازم را نداشته چون افراد سالخورده و کسانی که از وضعیت جسمانی سالمی برخوردار نیستند، استفاده گردد .

در این نشست حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به مشکل بازگشت و تردد زائران در هنگام بازگشت از سفر اربعین یادآور شد: در مقاطعی از زمان در هنگام بازگشت از سفر اربعین ظرفیت ناوگان حمل و نقل ما با تعداد زائران همخوانی ندارد و برای برطرف این مشکل پیش بینی شده است تا در شهرهای مرزی مردم اسکان پیدا نمایند .

معاون وزیر کشور در خصوص پرداخت ارز اظهار کرد: سال گذشته نیز اعلام کردیم موافق پرداخت ارز در داخل خاک عراق نیستیم؛ ما تاکید داریم که در صورت امکان برای بانک مرکزی ارز در داخل خاک ایران پرداخت گردد .

وی به زائران توصیه کرد که برای سفر به عراق پول نقد و ارز مورد احتیاج به همراه داشته باشند .

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 17086

به "گذر مرزی چیلات و بازارچه چنگوله در ایام اربعین باز گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گذر مرزی چیلات و بازارچه چنگوله در ایام اربعین باز گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید