4 بورس میزبان سهام آرامکو خواهند بود

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، منابع مطلع اعلام کردند که عرضه اولیه سهام آرامکو در بورس های نیویورک، لندن و هنگ کنگ انجام می گیرد و محتمل است که یک یا 2 یا حتی 3 بورس سهام آرامکو را عرضه نمایند.

4 بورس میزبان سهام آرامکو خواهند بود

البته بورس تداول عربستان در میان بورس های عرضه کننده سهام آرامکو است. یکی از منابع اظهار داشت که در اواخر سال 2018 میلادی بورس تداول عرضه سهام آرامکو را شروع خواهد نمود. اما همچنان تصمیم نهایی در این باره اعمال نشده و محمد بن سلمان شاهزاده عربستان تصمیم نهایی را می گیرد.

قرار دریافت سه بورس نیویورک، لندن و هنگ کنگ یعنی اینکه بورس سنگاپور، توکیو و تورنتو از گردانه رقابت خارج شده اند. یکی از منابع گفت: محتمل است که عرضه سهام در سه بورس بین المللی و تداول بصورت همزمان انجام گیرد.

البته شرکت آرامکو در مصاحبه ای با رویترز در این باره اظهار داشت، گزینه های قرار دریافت سهام آرامکو فعالانه در دست آنالیز است و تصمیم نهایی هنوز اتخاذ نشده است.

منابع مطلع اظهار داشتند که یکی از گزینه ها می تواند فقط عرضه سهام در بورس تداول بصورت انحصاری باشد. پیش بینی می گردد عربستان سعودی با عرضه اولیه 5 درصد از سهام آرامکو که ارزش احتمالی آن 2 تریلیون دلار برآورد شده، 100 میلیارد سود به جیب زند و از آن به عنوان عظیم ترین عرضه سهام در تاریخ بورس دنیا یاد می گردد.

بر پایه این گزارش، منابع مطلع اظهار داشتند در ماه اکتبر سال 2017 میلادی چین تقاضای خرید 5 درصد از سهام آرامکو را داده بود که به عنوان عظیم ترین سرمایه گذار این شرکت گردد. البته عربستان عظیم ترین تامین کننده نفت چین است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 40896

به "4 بورس میزبان سهام آرامکو خواهند بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 بورس میزبان سهام آرامکو خواهند بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید